fredag 15 mars 2013

Klart!

Halsduken är färdig och paketet redo att skickas till Hjälpstickan.

Som jag nämnde tidigare, så är halsduken stickat i en teknik som kallas alpstickning. Det är en slags resårstickning där resåren förskjuts lite så att det blir likadant på både rät- och avigsida.
Ser att det finns lite olika varianter, men den här är stickad med 2 räta, 2 aviga.



Jag har stickat med dubbelt garn, 27 m på stickor 6 mm.
Det turkosa garnet är "Bonnie",(en blandning av ull och acryl) och det svarta är "Peggy" (ren ull).
Kan inte tänka mig att garnerna finns kvar på marknaden för dom har då funnits i min stash bra länge.


Och kollar man in banderollen på "Peggy" så andas det ett antal årtionden tillbaka.


Men ett väldigt trevligt garn ändå, (som jag för övrigt vunnit i ett garnlotteri).
Har några nystan svart och rött kvar som jag nog ska sticka vantar av.

Ha en fin dag så hörs vi snart!

1 kommentar:

  1. Hejsan! Blev riktigt snygg tycker jag och färgglad så här till våren. Ha en härlig helg i solen, Karin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...