tisdag 12 mars 2013

Men nu händer det saker

Jodå, det blir nog en bolero till slut.
Har precis monterat (avmaskat ihop) bakstyckets övre och nedre del. Nu är det "bara" ärmkanterna kvar.

Fick köra några varv baklängesstickning för att få en mjuk färgövergång i skarven, men nu känner jag mig rätt nöjd.
Har lärt mig att det är lika bra att fixa till sånt på en gång, annars är det risk att det bara stör ögat varje gång jag ser det.



Ikväll måste jag nog förbarma mig lite över Pippitröjan. Har påbörjat första ärmen så det går ju faktiskt framåt även där.

Men nu ut till skogs med vovsingen i den härliga (vår)-vintersolen.
Det var -20 i morse så det är nog lite vågat att kalla det vår, men solen ger hopp i alla fall.
Ha det så bra så hörs vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...