onsdag 6 mars 2013

Lite småhemligt

Vet inte hur pass hemligt det här är, eller vem som kan tänkas kika in här på bloggen, så det här inlägget får bli lite kryptiskt.

Jag och ett antal andra stickerskor fick en förfrågan av L om vi ville vara med och bidra med varsin dominoruta till ett större projekt.
Ett projekt som så småningom ska värma och ge lite styrka till en person som behöver det extra mycket just nu.
Och så klart att man vill bidra och stickar därför den här rutan.

Mönstret och storleken var givet, och önskemålet är rutor i blått/lila, eftersom det är färger som mottagaren gillar.

Hmm...blått...lila?
Trodde inte att jag hade nåt som passade, men efter en stunds rotande i stashen hittade jag ju det PERFEKTA garnet.
Ett Zauberball nystan som randar sig just i olika blå och lila nyanser. Känns som att det blir riktigt bra det här.



Det är första gången jag stickar en dominoruta, men med säkerhet inte den sista!
En enkel och snabb stickning som går att sammanfoga till mycket fint...och restgarner finns det ju så det räcker...hmm...tål att tänka på...

Ha en fin mitt-i-veckan-dag!

3 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att de vad det blir, fint att göra till andra som behöver lite extra support! /Ulrika

    SvaraRadera
  2. Jag har också gjort en till henne. Hon är en nära vän till mig och vi planerade stickhelgen tillsammans.kram elsy

    SvaraRadera
  3. Hejsan, vilken jättefin ruta. Finns mönstret någonstans på nätet? Ha det bra Karin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...