onsdag 3 juli 2013

Resultat

Ja, här kommer då resultatet av mitt helt ovetenskapliga test av strumpstickor 2,5 mm.

Fem sockstickningar med stickor 2,5 mm på gång och om jag får välja så tar jag strumpstickorna i den här ordningen:

1.  Knit Pro Karbonz: Helt outstanding! Lätta, smidiga, lagom spetsiga och böjer sig inte.



2.  Knit Pro Symfonie: Lagom spetsiga, sköna att hålla i, lätta men böjer sig tyvärr i handen (vilket jag inte gillar).



3. Trästickor (okänt märke): Lätta, trubbiga av flitigt användande, böjer sig.



4. Gamla hederliga stålstickor: Plus för den nostalgiska känslan och ljudet, lite "kalla" att sticka med, trubbiga.



5. Fyrkantiga aluminiumstickor från Kollage, lätta, lite väl "kantiga", väldigt spetsiga, böjer sig. Man delar lätt garnet med de vassa spetsarna, men jag tror dom kan vara bra till tvåfärgsstickning.
Plus för längden (18 cm) eftersom jag tycker 15 cm ibland känns för kort och 20 cm för långt.



Kom nu bara ihåg att "smaken är som baken..." och allt det där.
Det här är bara mitt eget lilla spånande, men det är rätt kul att ha alla på gång samtidigt för att faktiskt känna att det ÄR skillnad.

Ha en fin kväll och sticka lugnt!

3 kommentarer:

  1. Hej! Kul med ditt lilla ovetenskapliga test det var bra tycker jag som är sugen på att prova/köpa sådan där fyrkantiga stickor så tack för att jag vet vilka som är de bästa. Ha en fortsatt bra sommardag Karin

    SvaraRadera
  2. Hm... Undrar om stickorna på bild tre kan vara Drops bambustickor? Har ett par såna som jag använder i NÖDFALL. Böjer sig jättelätt och blir helkrokiga om de råkar bli fuktiga. Gäller att inte ha för mycket handsvett! :)

    SvaraRadera
  3. Tack! Äntligen lite sanning och objektiv vetenskap! Stickar mest med Symfonie, men de tunnare bryts av lite för lätt - typ i väskan på väg till jobbet, och då kan man ju inte sticka på bussresan hem, slöseri med tid! Ska investera i lite tåliga slitstarka karbonz!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...