torsdag 17 oktober 2013

En basker på gång

Mitt "göra-färdigt-stim" har liksom kommit av sig. Jag lägger mest upp nytt nu kan jag erkänna.

Har länge funderat på att sticka mig en basker. Inte för att jag vet om jag passar i basker, men man måste ju testa...

Passar på att teststicka ett av garnerna jag färgat, BFL Wool, Aran. Alltså ett tjockare ullgarn, ca 166 m/100 g.
Än så länge är jag nöjd, både med garn och färg. Det är så roligt att se hur garnerna blir uppstickade och även bra att kunna visa för ev garnköpare hur det färdiga resultatet kan bli.



En rolig stickning och baskern växer snabbt. Stor "bara-ett-varv-till-varning" utfärdas!!
Hade gärna suttit inne och stickat något varv till, men ute ser jag att solen lyser över ett frostigt landskap så det är nog bara att bege sig ut.

Ha det bra alla stickvänner!

2 kommentarer:

  1. jaha här dök det opp nå nytt.. skyddat ....o så skall man öppna det i ett nytt fönster förrän man kan kommentera---... Baskern va fin o färgen också.. Kanske ni ha fått snö.. huvadå..här har kommit en några korn idag.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...