fredag 4 oktober 2013

Ja, jag erkänner direkt!

Det kanske skenade iväg en aaaning den här gången. Men det här med färger är inte alltid så lätt.

Den som läst tidigare inlägg vet att jag inte kände mig riktigt nöjd med färgen som följde med till kanten på Grafitti-sjalen.
Ja, men då är det ju bara att ta ett annat då! Jajamän...

Efter ett besök i egna garnlagret, en beställning på nätet och ett besök i den lokala garnaffären så har nu mitt garninnehav utökats med dessa fina garner.



Hur mycket jag behövde?
Jo, hela 50 g...
...men det måste ju vara det rätta!

Tycker ni jag är petig?
Kanske det, men det här med färger är viktigt tycker jag.
Så klart är smaken väldigt olika och det finns inget rätt eller fel, men efter ett antal år bland garner och stickprojekt så känner jag ofta på mig om jag kommer att gilla det färdiga resultatet eller inte. Har ofta någon slags diffus bild eller känsla inne i mitt huvud som jag vill få fram.
Så lika bra att att hitta den rätta känslan på en gång.

Och det är ju det som är så härligt med hantverk och slöjd. Är man inte nöjd med det ena så är det bara att testa nåt annat. Underbart!

Nå, vilket nystan blev det nu då?
Jo, det auberginfärgade längst ner. Det går inte att se på den här bilden men det tar upp en färg som finns i det melerade garnet och det kommer att bli en fin kontrast till den övriga sjalen. Ni ska få se!

Ikväll blir det fix inför morgondagen. I morrn träffas vi ett gäng nördar för stickmys hela dagen och förhoppningsvis långt in på kvällen.
Hoppas på mycket inspiration och många skratt. Jag avlägger rapport inom ett par dar.

Ha det så bra idag, så hörs vi snart!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...