måndag 2 mars 2015

Aunes

Mina "Aunes" är blockade och färdiga.

Alltså, säger det ännu en gång...har ni inte blockat förut, så gör det nu!
Eller åtminstone tvätta vantarna lätt när de är färdigstickade.
Mönster och färger lägger sig så fint till rätta efter ett litet bad :)

Numera känns det inte som att ett projekt är färdigt förrän det är tvättat och blockat.

Nå, nog om detta.
Så här blev mina "Aunes"







Mönstret finns i boken "Solveigs vantar - Inspiration från norr".

Jag har stickat i Rauma finull, 30 g mörk petrol och 26 g naturvit.
Rundsticka 3,0 mm (magic loop).

När jag gick upp till stickor 3,0 mm blev det en lagom vante till mig. Ungefär dam M.

Har redan bläddrat i några böcker/häften och valt ut nästa vante...vänta bara...


Vi ses!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...