lördag 7 mars 2015

Johanna

Vantstimmet håller i sig.
Riktigt nöjd med det här paret :)






Vanten heter "Johanna" och mönstret finns i Solveig Larssons första kalender "Vantkalendern 2012".

Som jag nämnt tidigare är jag väldigt svag för kombinationen grått/rött. Glad att jag valde dessa färger till den här vanten.
Det röda skiftar dessutom något, från mörkrött över mot ljusare rött. Ger lite extra liv åt mönstret.

Jag har använt Kampes 2-trådiga (ljusgrå) och ett annat 2-trådigt (rött) av okänd härkomst.
Det gick åt 33 respektive 42 g av vardera färg.

Stickade på rundsticka 3 mm (magic loop).


Nu tänker jag gå och rota fram något UFO...hmmm...jag tror jag vet vilket det blir...

Bäst att hålla fast vid min deal med mig själv. Har så många projekt jag skulle vilja lägga upp nu på en gång!

Vi hörs!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...