torsdag 12 mars 2015

Det tunga artilleriet

Nöden har ingen lag heter det ju.
Och efter ca tre maskor gav jag upp försöket att försiktigt repa upp picotkanten på min poncho (alla som försökt repa upp mohairgarn förstår mig precis).

Då återstår bara det tunga artilleriet, dvs saxen!
Och vips är jag på banan igen.
Saxen är ett underskattat verktyg ;)

Varför jag måste repa upp?

Blev inte nöjd med hur picotkanten uppförde sig. Bubblade sig och vek sig åt fel håll.
Nä, det här "tyget" behöver en fastare avmaskning. Kanske en i-cord...?

Ska passa på att lägga till några ränder också. Upptäckte att ponchon kändes lite för "nätt". Vill ha en rejäl kreation när jag nu lika är igång.

Fortsättning följer, för detta får inte bli ett UFO igen.
Och det här kan faktiskt bli riktigt bra, tror jag, bara det blir färdigt.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...