fredag 23 september 2016

Restisar

Ett par ankelsockar i handfärgade restgarner har lämnat nålarna.



Är väl inte det snyggaste jag åstadkommit genom åren men det tänker jag försöka leva med. Det är smällar man får ta när man kör restgarnsracet ;)
Jag är då säker på att de värmer lika bra när jag "soskar" på här hemma.  Och randigt har väl aldrig någonsin varit fel...

Hör bara hur jag försöker övertyga mig själv :)
Mest nöjd är jag nog över att jag faktiskt använt upp lite restgarner.

Sockarna är stickade i handfärgat merino silke (det aquafärgade) och handfärgat sockgarn (de gråa ränderna).
Strumpstickor 2,5 mm och det gick åt i runda slängar 50 g till ett par i storlek 38.

Ha en fin fredag!


2 kommentarer:

  1. Jättesnygga, ju! Hur fin färgkombo som helst :)

    SvaraRadera
  2. Jättefina sockor! Gillar den spetsiga kanten.
    Undrar om du kommer att skriva ett mönster på dessa sockor i framtiden? Jag skulle vara mycket tacksam.

    Mvh Elisabeth

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...